The Sims 4 Demo - Fail

Hej allihopa. Egentligen var det tänkt att detta skulle bli ett inlägg där jag visar lite skärmdumpar ifrån CAS-demon till Sims 4 då jag har blivit en av de utvalda spelarna som fått demon tidigare. Dock verkar inte min dator kunna Print-Screena i demon av oklar anledning så jag får därmed bjuda på lite för och nackdelar istället :(
 
Fördelar
* Det är lättare att göra ens simmar mer unika då det finns mycket fler verktyg man kan använda
* Det följer med en verktyg som gör att man kan göra avancerade inställningar (precis som i trean) fast detta är enligt mig mycket bättre och lättare att använda, man kan t ex förstora pupillerna.
* Det är mycket lättare att göra simmar med t ex Asiatiska drag, europeiska m.m.
* Gångstilarna som finns med gör att simmarna blir ännu mer unika. Ett stort plus.
* Även genetikverktyget är väldigt bra gjort.
* Man behöver nu inte lotta ut allt med en sim (kroppstorlek, hårfärg, hudfärg, kläder m.m) utan man kan nu välja vad som ska slumpas.
 
Nackdelar
* Som jag tror att alla redan vet så finns inte Skapa en stil med i fyran. Så man kan för ändra kläder till vilka färger man vill osv. Man kan därmed inte köra en PGC.
* Väldigt svårt att använda i början/när man är ovan. För mig, så var det väldigt svårt att veta vart man skulle dra m.m.
* Det verkar inte finnas något sett att foto/filma i CAS. Väldigt dåligt.
 
Med andra ord så tycker jag att CAS i fyran är ett stort steg framåt gentemot trean. Det som dock sänker betyget är Skapa en stil. Varför EA, VARFÖR!?
Betyg: 3,5/5
 
 
 

Kommentera här: