PGC, Andrén. Generation 1, Del 1

Hej Allihopa. Nu tänkte jag börja med min nya PGC. Skälet till att detta har tagit lång tid är faktiskt att jag inte har orkat sitta och leta fram bilderna (för i början så försvann mina simmar helt plötsligt, tror att det berodde på en mod). Men nu så ska vi försöka ta oss igenom det här tillsammans.
Detta är mina två startsimmar David Andrén och Filippa Andrén (grundaren). Jag kan också berätta att färgerna som ska föras vidare är turkost hår och ögon. Filippa och David träffades på vårfestivalen där de körde en pajätar tävling mot varandra.
Och innan de visste orden av hade de flyttat ihop. De hade inte råd med det största huset i Sunset Valley direkt men de blev ändå nöjda de hade ju varandra.
En dag började Filippa att må illa helt plötsligt. Hon tänkte säkert att hon bara hade ätit en dålig lunch men illamåendet fortsatte och tillslut ringde hon sin syster Maya som jobbar som läkare.
- Hej Filippa, började Maya. Hur mår du?
- Ja du, inte särskilt bra. Jag har spytt flera gånger och har haft värker i flera dar, sa Filippa.
- Du Filippa, fortsatte Maya. Är du säker på att du inte kan vara gravid...
- GRAVID?!? fortsatte Filippa nästan lite kränkt. Jag skulle aldrig kunna vara gravid. Jag AVSKYR barn. Jag måste göra abort.
- Filippa, jag är ledsen att göra dig besviken men du måste nog behålla barnet. Det finns inga tider för abort och tänk på pappan, säger Maya.
Filippa bara avslutar samtalet och går till David som står på baksidan
Där står han. Pappan till barnet som Filippa aldrig ville ha. När hon lyckas dra bort ögonen ifrån David ser hon att han har ställt fram två bröllopstårtor på bordet.
- Filippa, jag vet att vi inte har varit ihop särskilt länge men jag älskar dig verkligen och jag vill dela resten av mitt liv med dig, säger han och går ner på knä.
 
Filippa blir helt mållös och får knappt fram ett ord.
- Jag kan inte, säger hon sedan. Jag är gravid och jag vet inte vad du tycker men jag måste behålla det.
David tycker dock att graviditeten är helt lugnt då han alltid har önskat sig en stor familj. Filippa blir då därmed lugnare och tackar ja till frieriet.
Filippa och David tar sedan arbetsledigt under graviditeten. De vill bara sitta och mysa med varandra och vara glada. Detta är ju den enda lediga stund de får innan första barnet kommer.
- Jag var på ultraljud idag, säger Filippa. Det blir en pojke.
- Vad kul, vad tycker du att han ska heta? säger David.
- Ian, det är det perfekta namnet, säger Filippa.
En dag så känner Filippa att värkerna sätter igång på riktigt.
- BEBISEN, den kommer nu, skriker hon
Stackars Daniel får lite smått panik, han har ju aldrig varit med om något liknande förut.
Allt resulterade i en hemmafödsel och den lilla bebisen växte snabbt upp till småbarn och Ian ärvde inget av de rätta anlagen. Surprise.
 

Kommentarer:

1 Chaos:

Har länkat dig nu!

Jättefin blogg förresten! :D

Svar: Åhh, tack så jättemycket. Själv så tycker jag väl att jag kan ändra så mycket mer på min blogg (bl a headern) men kul att någon annan gillar den. Din blogg är också jättefin. :D
Simzaren

2 Bullen:

Kan du göra Ashley Smith ngn gång?

Svar: Jadå. Mitt sims har laggat upp sig och försöker hitta vad som är felet. Sedan blir det det första jag gör :)
Simzaren

Kommentera här: