Info inlägg - Mods

Idag så tänkte jag skriva lite allmän iformation om vad Mods är.
 
Mods är filer som du laddar ner (från t ex Nraas eller Modthesims) och ändrar spelets spelfunktion. Jag har (för tillfället) bara en mod instalerat och det är No Intro som tar bort introt när spelet startas (dock så följer den med i modsmappen från början men då jag inte ville ha några mods när jag installerade den tog jag bort den).
 
Mods laddar du ner på samma sätt som Package-filer (därav att mappen heter Mods). Om du inte vet hur man installerar package filer. Kolla mitt inlägg HÄR.
 
Var dock försiktig när du installerar mods då vissa kan ge virus. Därför är det bra att du startar spelet efter du installerat varje mod så att inget konstigt händer med spelet. Ha även ett virusskydd installerat på datorn, bara en rekomendation.
 
Här ni några mods ni använder och rekomenderar. Skriv det gärna i en kommentar (skriv också gärna vad modsen gör).

Kommentera här: