Hur du installerar Sims3pack-filer

Nu när jag har läst några guider om hur man installerar Sims3pack-filer har jag börjat ladda ner flera föremål på det sättet (dock så har min dator börjat lagga sjukt mycket så det tar en stund innan detta inlägg kommer upp).
 
Innan du sätter igång
Det kan vara bra att ha vissa saker föreberda innan nedladdning. För det första måste du ha ett pogram som kan öppna filerna. Jag använder WinRAR (jag använder 32, ta reda på vilken du behöver för din dator, 32 eller 64). Sedan kan det även vara bra att ha en mapp som du lägger allt i, jag döpte min till The Sims 3 Nedladdningar.
 
1. Hitta en sak du vill ladda ner (jag använder detta exemplet från Anubis). PÅ vissa så stor det Sims3pack-fil (som hos Anubis) men hos vissa så laddas både Package-filerna och Sims3pack-filer och då installerar du bara Sims3pack-filen. Klicka då på  DOWNLOAD.
 
2. Då öppnas ett fönster ifrån Mediafire (oftast) upp och då ska du välja att du vill köra filen.
 
3. Ibland är filen inte packad så då öppnas bara startpogrammet till Sims och sedan installeras den, men för det mesta har man inte sådan tur utan då är filen packad och då måste du göra så här.
 
4. För mig har WinRAR fönstret alltid öppnas direkt men ibland så hamnar "nedladdningen" på hämtade filer och då måste man välja att öppna den med WinRAR.
 
5. Sedan ska du markera alternativet med de 2 (eller 3) prickarna och välja "Extarkt to". Då kommer ett till fönster upp. Mitt tips är att du skapar en mapp för att ha dina nedladdningar i, annars kan du bara lägga de på bl a skrivbordet.
 
7. Sedan väljer du "Öppna" och sedan "Sims 3 startpogram" (tror jag att det står).
 
8. Nu öppnas startpogrammet och föremålet installeras, sedan är det färdigt.
 

Kommentera här: