Dag 5 - Mina mods och sliders

Använder du några Mods eller Sliders, i så fall vilka?
Ja, jag har några (tycker jag) mods och sliders. Här kommer en liten lista och berättar vad de gör. 
Edit: Har även NoIntro och Nobuildsparkles men de följde med från början.Har tydligen även raderat mina sliders så inga sliders finns med i detta inlägg. 
 
Taxi Charge Mod - Denna mod är enligt mig ganska onödig men som jag tycker gör spelet mer verklighetstroget. Den gör, precis som det låter som, att du får betala 20 § för dina taxiresor. 
 
Subway Charge Mod - Denna mod gör precis samma sak som ovanstående, fast med tunnelbanor. Man får alltså betala en liten summa varje gång man åker tunnelbanan. 
 
Cancel Time Off - Det finns flera liknande moddar och helt ärligt så tor jag inte att detta är den bästa. Men i alla fall. Denna mod gör så att du kan avsluta en ledighet som en sim fått av t ex en graviditet. 
 
Pose Player - Har skrivit om den både på denna blogg lite sluddrigt men även på min andra blog SimsTips (direktlänk till inlägget och info om modden finner ni här) men kortfattat låter den din sim posera i olika poser. 
 
One More Slot Please - Har återigen skrivit ett mer djupingående (är det ens ett ord??) på min andra blogg här. Men denna mod är jättebra när man vill dekorera hus bl a. 
 
Make Hot Beverages Extra - Detta är en mod (tror att man måste ha Årstider eller Universitet liv för att denna ska fungera men mer info finner ni när ni klickat på länken) som låter dig göra varma drycker i kaffemaskinen. 
 
Tropical Weather - Denna mod gör helt enkelt så att vädret ser mer verklighetstroget ut. 
 
Everyone Work From Home - Denna mod gör så att alla kan jobba hemifrån oavsett vilket jobb man har. 
 
Hospital Overhaul - Detta är en väldigt stor mod som lägger till en massa funktioner till sjukhuset i Sims. Man kan ge donationer, göra abort, få reda på könet till ens barn m.m. En väldigt rolig mod enligt mig. 
 
No Mosaic - Denna mod tar bort censuren när simmar duschar, går på toa m.m. Tycker att detta är en bra mod att ha när man gör berättelser då jag lätt kan störa mig på det. 
 
Härefter kommer alla Nraas moddar. 
 
Nraas Overwatch - Jag tycker att det är ganska svårt att förklara denna mod men den tar i princip bort t ex spelande radios i bakgrunden så att spelet går snabbare. Superbra mod. 
 
Nraas Porter - Denna gör så att man kan flytta hushåll till andra städer utan att förlora släktbanden. Simsdeluxe har gjort ett inlägg på den här. Jättebra mod då jag tycker att det är synd att de förloras annars. 
 
Nraas Storyprogression - Denna tar över EA:s historieutveckling och gör spelet mer levande och andra simmar skaffar barn m.m. 
 
Nraas Traveler - Det gör så att man kan resa till andra städer utan att flytta till dem. 
 

Kommentera här: