Hur man kan göra sitt hus hemtrevligare

En sak som jag har (och säkert många andra) är att göra sitt hus lite hemtrevligare. Jag personligen ÄLSKAR att spela i lyxhus på sims. Platt-TV, bubbelbadkar, dyraste sterion m.m. Jag säger absolut inte att man behöver sluta med det men det finns några få saker man kan göra så det passar just Din Simsfamilj.
 
1. Gör det personligt för dina simmar. Om din sim har personligheterna atletisk, naturbegåvning, övernaturligt fan m.m. Ge den personen ett gym istället för ett biblotek. "Släng in" lite övernaturliga saker här och där och dekorera med blommor. Tro mig, det kommer bli roligare att spela om huset matchar Dina simmars personligheter. Gör så att det inte är ett hus som passar alla simmar.
 
2. Sätt upp tavlor och posters. Detta är någonting jag själv är dålig på men nu försöker bli bättre med. Tavlor gör allt så mycket trevligare. Om du inte tror mig. Kolla runt i ditt eget hem. Jag kan nästan garantera att ni har ungefär 5+ tavlor. Du kan låta en sim (med hög målarfärdighet) måla några fina tavlor eller ladda ner några.
Här kommer några tips på bra nedladdningsbara tavlor.
Blommor 
Romantiska tavlor
New York posters
 
3. Sätt upp egenritade/personliga tavlor. Detta hänger ihop med det förra tipset. Låt din sim måla några poträtt av någon annan eller kalla fram bilder från hens mobil och sätt upp. Percis som på åvanstående punkt, jag kan nästan lova att ni har några egenritade tavlor på väggarna i huset.
 
4. Köp inte det största huset. För mycket yta kan göra att det blir flera meter mellan varje föremål och det blir inte särskilt realistiskt (om du inte spelar på någon sim som ska föreställa en kändis t ex Justin Bieber som har världens största lya). Ett liten hus med 1-3 våningar blir bäst.
 
5. Ladda ner! Vet du hur man laddar ner saker till Sims (om inte, läs gärna detta och detta inlägg ifrån Alltomsims) så finns det en anledning till att du har lärt dig det. Det finns många sidor som man kan ladda ner bra möbler ifrån (Modthesims, Thesimsrecourse och Onebillion pixels är bra sidor). Tro mig. Det finns extremt mycket bra saker som inte EA har skapat.
 

Kommentera här: